اولین اقدام در شناسایی ، مرمت ، احیا و  آسیب شناسی و یا بصورت کلی توصیف یک بنای تاریخی مانند کاروانسرا، مسجد، آرامگاه، حمام و … برداشت و تهیه نقشه مطابق با وضع وجود بنا یا به عبارتی رولووه کردن ان است.

رولووه کردن یک بنا ممکن است بصورت دستی و با استفاده از روشهای مانند مثلث بندی ، ترازیابی با شلنگ تراز و اندازه گیری با متر دستی انجام گیرد . روش دیگر در رولووه کردن یک بنای تاریخی استفاده از تجهیزات مدرن مانند دوربین توتال استیشن که توسط یک مهندس نقشه بردار صورت می گیرد.

آنچه در این جا مورد بحث ما است ، برداشت تزیینات خاص یک بنای تاریخی مانند مقرنس کاریها، آجرکاری و کاربندی  طاق و تویزه زیر  سقف هشتی  ورودی یک بنا و تزیینات سقف ایوانها و گچ کاریهای تزییتی  شبستان مساجد و  موارد مشابه است که تاکنون با استفاده از لیزر اسکن و با صرف هزینه های هنگفت صورت می گیرد. در انجام یک تحقیق و یا یک پایان نامه کارشناسی و یا کارشناسی ارشد رشته مرمت و احیای بناهای تاریخی ، عموما دانشجویان عزیز برای برداشت اینگونه تزیینات مجبور به صرف هزینه های زیاد و استفاده از لیزر اسکن هستند.

شرکت پیمایش رخام برای اولین بار در کشور مفتخر است که با برخورداری از یک تیم حرفه ای و آموزش دیده ، برداشت تزیینات خاص یک بنای تاریخی مانند مقرنس کاری،آجرکاری و گچبری های  سقف ، اسکونجها ، طاق و تویزه و موارد مشابه را با کمترین هزینه و بالاترین دقت انجام نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *